KUNCI KERAJAAN

Sunday, October 14, 2012

Dug Dug Dug!!!!!! saya orang melayuu!!


Undi Undi Undi!!!!!!!!
Marilah pergi mengundi...kawan-kawan dah mendaftar ker belum? eh eh macam pilihan raya pulak, hari nie bukan nak cakap pasal PRU tu, tapi nk bercerita pasal undi yang kitaorang dapat masa kelas haritu.

unit 3 diberi resepi berasakan masakan melayu, minggu ini kami kena kerja keras sikit, sebabnya 3 jenis resepi yang perlu kami siapakan dalam tempoh masa 4 jam..ohhh!!! harap semuanya berjalan dengan lancar~~

Menu Yang kitaorang kena masak adalah

A ) Gado-gado 

Gado-gado 
 

                Gado-gado jangan gaduh ye adalah salah satu makanan yang berasal dari Jawa yang berupa sayur-sayuran yang   direbus dan dicampur jadi satu
  Maklumat lebih lanjut -----------------> http://id.wikipedia.org/wiki/Gado-gado



B) Asam Pedas Ikan Pari

Umm~~~

            Bercakap pasal Asam Pedas Ikan Pari nie, yang saya tahu ada banyak variasi nie semua disebabkan Malaysia banyak budaya, adat yang pelbagai jenis. kalau kita pergi ke negeri melaka asam pedasnya lebih kepada rasa pedas yang lebih tetapi kalau ke kelantan rasanya lebih manis.

dan sekarang nie, banyak blog-blog yang bercerita pasal Asam Pedas Ikan Pari nie, dari segi resepinya kenikmatannya antara contoh blog yang saya lawat seperti
 -------------------------- > http://www.tiffinbiru.com/2012/06/asam-pedas-ikan-pari-tuka.html



C)Goreng Tempoyak Jantung Pisang

mcm nie ek? gambar hiasan

ummm~~ nie merupakan resepi yang saya tak pernah dengar langsung sebelum nie, dan saya tak pernah melihatnya apatah lagi merasanya.  antara laman sesawang yang saya rujuk untuk memantapkan pengetahuan saya mengenai resepi nie ialah
------------->http://resepiasni.blogspot.com/2010/12/jantung-pisang-tempoyak.html


Saya harap amali minggu nie berjalan dengan lancar,,!!!!!
CahyokKKK unit 3~~

Mizz Nieza, Miss Abby, Miss Ana~~ selamat berjuang!!

p/s : kalau kawan-kawan ada pendapat mengenai resepi nie, share lah yee~~




No comments:

Post a Comment